Odnów certyfikat kwalifikowany przed utratą jego ważności
W najbliższym czasie 80% certyfikatów kwalifikowanych wydanych w 2008 r. utraci ważność. Tym samym w czerwcu i lipcu 2010 r. wielu z posiadaczy certyfikatów musi przejść przez proces ich odnowienia. Odnowienie certyfikatu realizowane jest wyłącznie w stosunku do ważnych certyfikatów kwalifikowanych. Jeżeli certyfikat wygaśnie przed jego odnowieniem, konieczny będzie zakup nowego.
Od 21 lipca 2008 r. płatnicy składek na ubezpieczenia społeczne mają obowiązek posługiwać się w elektronicznych kontaktach z ZUS certyfikatami kwalifikowanymi. Certyfikaty kwalifikowane są wydawane przez centra certyfikacji, które są wpisane do rejestru podmiotów kwalifikowanych, świadczące usługi związane z podpisem elektronicznym. Rejestr ten jest prowadzony w imieniu Ministra Gospodarki przez Narodowe Centrum Certyfikacji (Narodowy Bank Polski).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty