Czy pracodawca ma obowiązek wydawać pracownikom zaświadczenia uprawniające do bezpłatnej opieki medycznej
Pracownica złożyła wniosek o wydanie informacji o składkach na ubezpieczenie zdrowotne, jakie opłacamy za nią w ZUS. Twierdzi, że takiego zaświadczenia zażądano od niej w przychodni zdrowia. Do 2005 r. wydawaliśmy pracownikom legitymacje ubezpieczeniowe. Jednak zaprzestaliśmy w nich potwierdzania zatrudnienia w firmie. Co miesiąc przekazujemy pracownikom komputerowy wydruk z wysokością wynagrodzenia, na którym znajduje się informacja o wysokości pensji brutto i netto. Dodatkowo pracownik zawsze może uzyskać informacje na temat odprowadzonych składek do ZUS w rachubie płac. Czy mamy obowiązek przekazywać pracownikom inny, dodatkowy dokument? Czy jesteśmy zobowiązani do wydawania zaświadczeń gwarantujących dostęp do świadczeń medycznych? Jeżeli tak, to w jakiej formie?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty