Kiedy koszt zakwaterowania pracownika w hotelu należy włączyć do podstawy wymiaru składek

Nieodpłatne świadczenie w postaci zakwaterowania pracownika w hotelu jest dla pracownika przychodem ze stosunku pracy. Włączenie wartości tego świadczenia do podstawy wymiaru składek na ZUS zależy od tego, czy świadczenie zostało zapewnione pracownikowi w podróży służbowej, czy w miejscowości, do której pracownik został czasowo przeniesiony.

Dla pracodawcy ważne jest odróżnienie pojęcia podróży służbowej i czasowego wysłania do pracy. Od tego zależy sposób ustalania wartości świadczenia, którą należy wliczyć do podstawy wymiaru składek.

Podróż służbowa

Podróż służbowa to wykonywanie na polecenie pracodawcy zadania służbowego poza miejscowością, w której znajduje się stałe miejsce pracy pracownika lub w której znajduje się siedziba pracodawcy. Podróżą służbową jest zatem np. wyjazd pracownika z miejscowości, w której stale wykonuje swoją pracę, do miejscowości, w której znajduje się siedziba pracodawcy. Przy podróży służbowej nie następuje trwała zmiana miejsca wykonywania pracy. Po wykonaniu zadania pracownik wraca do miejsca pracy określonego w umowie o pracę.

Podróżą służbową nie jest:

dojazd do i poruszanie się w obrębie miejscowości, w której pracownik ma stałe miejsce pracy,

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty