02.07.2018 Ubezpieczenia

Jak prawidłowo wypełniać druk Rp-7

Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu (druk ZUS Rp-7) jest podstawowym dokumentem potwierdzającym wynagrodzenie pracownika. Może służyć także jako środek dowodowy potwierdzający okresy składkowe i nieskładkowe.

Rp-7 w całości wypełnia pracodawca lub jego następca prawny, a prawidłowe wypełnienie tego formularza wpływa na właściwe wydanie decyzji przez ZUS w sprawie emerytury, renty lub kapitału początkowego.

1.1. Płatnik składek

Wystawiając druk Rp-7, w górnej jego części płatnik składek (lub jego następca prawny) podaje swoje dane indentyfikacyjne. Następnie w punktach 1 i 2 wpisuje dane pracownika, dla którego jest wystawiany dokument, podaje okres zatrudnienia, wyszczególnia wszystkie okresy nieskładkowe (przypadające po 14 listopada 1991 r.), okresy występujących zasiłków chorobowych, opiekuńczych, wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy, okresy pobierania świadczenia rehabilitacyjnego, udzielonych urlopów wychowawczych i bezpłatnych.

Jeśli pracownik ma dużo okresów zwolnień lekarskich, do wypełnionego druku Rp-7 można dołączyć załącznik, w którym zostaną wyszczególnione wszystkie okresy zwolnień. Załącznik powinien być podpisany przez pracodawcę lub osobę upoważnioną, tak jak druk Rp-7.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty