Jak działa Elektroniczny Urząd Podawczy w ZUS

ZUS uruchomił nową usługę dla swoich klientów - Elektroniczny Urząd Podawczy. Teraz, nie wychodząc z domu, za pośrednictwem Internetu można wysłać jeden z 5 udostępnionych wniosków, które do tej pory trzeba było dostarczyć do jednostki ZUS osobiście lub wysłać pocztą. Jednak ten sposób kontaktu z urzędem wymaga zakupu bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przez kwalifikowany certyfikat. Z usługi mogą korzystać zarówno płatnicy, jak i ubezpieczeni. Usługa ta ma ułatwić klientom kontakt z urzędem.

Tematem warto się zainteresować, ponieważ w przyszłości ZUS planuje wprowadzenie certyfikatów kwalifikowanych również do przekazu dokumentów ubezpieczeniowych za pośrednictwem programu służącego do przekazywania dokumentów. Przy obydwu usługach będzie można korzystać z jednego certyfikatu. Działania ZUS dotyczące elektronicznego porozumiewania się są podyktowane troską o bezpieczeństwo i wygodę klientów, wychodzą naprzeciw dawno wyczekiwanym potrzebom.

(?) Chciałbym zwrócić się do ZUS o wydanie zaświadczenia o niezaleganiu w opłacaniu składek. Jeżeli skorzystam z przesłania wniosku za pomocą elektronicznego przekazu, to czy dostanę jakieś potwierdzenie, że wniosek dotarł do ZUS?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty