Jak postępować w przypadku błędnie wypełnionego zwolnienia lekarskiego
Jesteśmy zakładem zatrudniającym ponad 300 osób. W zwolnieniach lekarskich, które otrzymujemy od pracowników, często zdarzają się pomyłki. Jak postąpić, jeżeli zaświadczenie lekarskie zawiera błędy, np. w numerze PESEL, nazwisku, NIP płatnika i co najczęściej się zdarza w liczbie dni niezdolności do pracy? Czy w przypadkach oczywistej pomyłki możemy podjąć wypłatę należnego świadczenia? Kto powinien wystąpić o dokonanie korekty - pracodawca czy pracownik, którego zwolnienie dotyczy?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się