Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606716)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    22.03.2007 Ubezpieczenia

    Jak sprawdzić, czy raporty złożone w ZUS za 2006 r. były prawidłowe i jak skorygować ujawnione w nich błędy

    Płatnicy składek powinni na bieżąco sprawdzać poprawność składanych w ZUS deklaracji rozliczeniowych i imiennych raportów. Ponadto w terminie do 30 kwietnia każdego roku kalendarzowego mają obowiązek sprawdzać, czy w imiennych raportach miesięcznych złożonych za ubiegły rok wykazali poprawne dane. Zatem do 30 kwietnia 2007 r. płatnicy składek muszą sprawdzić raporty złożone za 2006 r.

    W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości zakład pracy powinien złożyć odpowiednie dokumenty korygujące. W praktyce zarówno sprawdzenie poprawności dokumentów za cały rok, jak i ich korekta, to czynności pracochłonne. Deklaracja rozliczeniowa korygująca oraz imienne raporty korygujące powinny zostać przekazane do ZUS w terminie 7 dni od daty stwierdzenia nieprawidłowości we własnym zakresie przez płatnika składek lub przez ZUS. Korekta polega na złożeniu nowych dokumentów zawierających wszystkie prawidłowe informacje. W ZUS należy złożyć zawsze komplet dokumentów korygujących, tj. imienne raporty miesięczne korygujące wraz z deklaracją rozliczeniową korygującą za dany miesiąc.
    WAŻNE!
    Raportów miesięcznych korygujących nie składa się, jeśli korekta dotyczy danych wykazanych wyłącznie w deklaracji rozliczeniowej.
    Zatrudniamy bardzo dużo osób i często dostajemy z ZUS informacje o błędach w dokumentach, które korygujemy. Sprawdzenie każdego dokumentu przekazanego do ZUS zajęłoby mi zbyt dużo czasu. Czy jest to konieczne? Czy system komputerowy ZUS nie może sam poprawiać błędów w tych dokumentach?
    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Jak przygotować się do zmian 2026 w prawie pracy i ZUS
    • Zmiany prawa – weszły w życie od 10 października do 4 grudnia 2025 r.
    • Terminarz kadrowo-płacowy na 2026 r.
    • Czy można dokonać potrącenia z zasiłku macierzyńskiego w wysokości świadczenia rodzicielskiego
    • Banki uzyskają dostęp do danych płatnika składek w ZUS
    • USTAWA z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych Art./§ 41
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.