Jakie wydatki związane z zatrudnianiem są kosztami uzyskania przychodów firmy
Wszystkie świadczenia wypłacane lub przyznawane pracownikowi przez pracodawcę w związku z łączącym ich stosunkiem pracy są dla pracownika przychodami ze stosunku pracy. Kosztami uzyskania przychodów firmy są dla pracodawcy zawsze koszty, do których ponoszenia na rzecz pracowników zobowiązują przepisy ustawowe. Sytuacja komplikuje się, jeżeli chodzi o wydatki związane z zatrudnianiem, do których pracodawca nie jest zobowiązany.
Do kosztów uzyskania przychodów przedsiębiorstwa można wliczać tylko te wydatki, które mają związek z osiągnięciem przychodów lub zabezpieczeniem albo utrzymaniem ich źródeł. Między wydatkiem a przychodem musi zatem zachodzić związek przyczynowo-skutkowy.
Nie mogą to być wydatki ujęte w ustawowym katalogu jako niestanowiące kosztów uzyskania przychodów.
Zatrudniani przez nas pracownicy często wyjeżdżają w podróże służbowe. Poza kosztami przejazdu i noclegu pokrywamy także inne ponoszone przez nich wydatki, takie jak np. koszt parkingu, opłata za przejazd autostradą. Pracownikom wyjeżdżającym w delegacje do krajów nienależących do UE wypłacamy diety wyższe o 30% od stawek przewidzianych w przepisach dla poszczególnych krajów. Czy wszystkie te wydatki są dla naszej firmy kosztami uzyskania przychodów?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się