Jak liczyć podstawę wymiaru wynagrodzenia i zasiłku chorobowego w przypadku zmiany regulaminu wynagradzania
O tym, czy premia albo inny dodatkowy składnik wynagrodzenia zostanie uwzględniony w podstawie wymiaru, decyduje zapis w wewnętrznym regulaminie wynagradzania zakładu pracy. Ustalenia te mogą ulegać zmianie. Jeżeli zmiana dotyczy zasad wynagradzania, może mieć to wypływ na wliczanie bądź wyłączanie danego składnika wynagrodzenia z podstawy wymiaru zasiłków.
Do ustalania prawa i naliczania wynagrodzeń oraz zasiłków za czas choroby przyjmuje się zasadę, że o wliczaniu do podstawy wymiaru decyduje zapis w wewnątrzzakładowych przepisach o wynagradzaniu. Mogą to być regulaminy wynagradzania albo zakładowe lub ponadzakładowe układy zbiorowe, jak również umowy o pracę.
Przed zmianą regulaminu premie były zmniejszane za czas choroby w sposób procentowy i w związku z tym były uwzględniane w podstawie wymiaru zasiłków. Obecnie wprowadziliśmy w regulaminie wynagradzania zapis, że premie nie ulegają pomniejszeniu za okres choroby i w związku z tym nie podlegają uwzględnieniu w podstawie wymiaru zasiłku (wynagrodzenia) chorobowego. Jak prawidłowo ustalić podstawę wymiaru zasiłku z 12 miesięcy? Czy za miesiące, kiedy obowiązywał poprzedni regulamin, należy wliczyć premie do podstawy wymiaru, czy należy kierować się nowymi zasadami i nie wliczać premii do podstawy wymiaru zasiłku (wynagrodzenia) chorobowego?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się