Jak skompletować wniosek pracownika o emeryturę
Uprawnienia do emerytury ustalane są nie wcześniej niż od dnia złożenia wniosku zainteresowanej osoby, składanego wraz z dokumentacją potwierdzającą staż pracy i osiągane zarobki. Skompletowanie niezbędnej dokumentacji i przekazanie jej do ZUS jest obowiązkiem większości pracodawców.
Prawidłowe sporządzenie wniosku o emeryturę i jego terminowe złożenie w ZUS w istotny sposób wpływa na wysokość przyznanego świadczenia. Gdy wniosek o emeryturę sporządza zakład pracy, jego obowiązki w tym zakresie nie ograniczają się jedynie do sporządzenia wniosku. Musi udzielić pracownikowi niezbędnej pomocy w zdobyciu dokumentów potwierdzających staż pracy i wysokość osiąganych zarobków.
Prowadzę mały zakład rzemieślniczy, w którym zatrudniam 4 pracowników. Jedna z pracownic, która w październiku br. kończy 60 lat, zwróciła się do mnie z prośbą o przygotowanie jej wniosku o emeryturę. Czy mam obowiązek przygotować ten wniosek? Jeśli tak, to w jakim terminie powinienem go przekazać do ZUS?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się