28.04.2005

Jak prawidłowo sporządzać zgłoszenia do ubezpieczeń?

Zatrudnienie nowego pracownika albo podpisanie umowy zlecenia każdorazowo rodzi obowiązek zgłoszenia tej osoby do ubezpieczeń w ZUS. Należy zachować przy tym odpowiedni termin i procedurę sporządzania i przechowywania dokumentu. Obowiązek sporządzenia dokumentu zgłoszeniowego powstaje także w trakcie zatrudnienia, np. jeżeli zmienił się kod tytułu ubezpieczenia lub zgłoszenia do ubezpieczeń członków rodziny ubezpieczonego.

Na nasze pytania dotyczące sporządzania dokumentacji zgłoszeniowej i jej przekazywania do ZUS odpowiada pani Anna Nogal - specjalista w Wydziale Kadr, Płac i Szkoleń Centrum Informatyki Grupy PZU SA w Warszawie.
W jakim terminie przekazują Państwo do ZUS dokumenty zgłoszenia do ubezpieczeń nowo zatrudnionego pracownika lub zleceniobiorcy?
ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty