Kiedy można odmówić urlopu „na żądanie”?
Pracownik stawił się do pracy i, niezgodnie z obowiązującym planem urlopów, złożył wniosek o tydzień urlopu. Byłoby to znacznym utrudnieniem, więc nie wyraziłem zgody. Wtedy, mniej więcej w połowie dnia pracy, wystąpił o urlop na żądanie. Odmówiłem, uznając, że pracownik już podjął tego dnia pracę i urlop na żądanie może wziąć dopiero od następnego dnia. Pracownik twierdzi, że dotrzymał terminu zgłoszenia urlopu „na żądanie”. Kto ma rację?
PROBLEM
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się