Zasady składania reklamacji w sprawach naruszenia praw pasażerów w świetle prawa lotniczego i rozporządzenia WE nr 261/2004 - Wyrok NSA z dnia 25 czerwca 2025 r., sygn. II GSK 2612/21
Skarga kasacyjna niezasadna; decyzja Prezesa ULC w przedmiocie umorzenia postępowania uchylona; reklamacja przesłana elektronicznie z kwalifikowanym podpisem uznana za ważną i skuteczną.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Elżbieta Czarny-Drożdżejko Sędzia NSA Wojciech Kręcisz (spr.) Sędzia del. WSA Wojciech Sawczuk Protokolant asystent sędziego Małgorzata Krawiec po rozpoznaniu w dniu 25 czerwca 2025 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej E. Sp. z o.o. w W. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 14 lipca 2021 r. sygn. akt VI SA/Wa 625/21 w sprawie ze skargi L. S. na decyzję Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 2 grudnia 2020 r. nr ULC-KOPP/0262-6576/03/19 w przedmiocie umorzenia postępowania w sprawie naruszenia przez przewoźnika lotniczego przepisów dotyczących praw pasażerów 1. oddala skargę kasacyjną, 2. zasądza od E. Sp. z o.o. w W. na rzecz L. S. 450 (czterysta pięćdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
