Ustalanie kwestii przedawnienia faktur sprzedaży nie jest obowiązkiem księgowej, chyba że księgowa wprost się do tego zobowiązała
Napisałam do mojego klienta, żeby udzielił mi informacji, które jego faktury sprzedażowe uległy już przedawnieniu. Na to otrzymałam odpowiedź, że po to ma biuro rachunkowe, żeby nie zajmował się kwestiami księgowymi. Jego zdaniem to on ma mi przekazać dokumenty, a ja mam mu napisać, jakie podatki ma zapłacić i tyle. Twierdzi, że w innych biurach rachunkowych to robią. W umowie nie mam żadnego zapisu, który zobowiązywałby mnie do ustalania, które faktury sprzedażowe klienta uległy przedawnieniu. Czy mam rację, że nie ustalam sama przedawnionych faktur klienta i oczekuję od niego informacji na ten temat? Czy jednak ustalanie kwestii przedawnienia tych faktur to obowiązek księgowej?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się
