Wyrok NSA z dnia 9 stycznia 2025 r., sygn. II GSK 1420/21
Umieszczenie informacji o lokalizacji apteki, nawet w formie dużych banerów, nie stanowi reklamy apteki, jeśli treść przekazu zawiera jedynie dozwolone dane zgodnie z art. 94a ust. 1 Pf. Rozmiar czy forma nośnika samodzielnie nie przesądzają o reklamowym charakterze komunikatu.
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Mirosław Trzecki Sędzia NSA Dorota Dąbek Sędzia del. WSA Wojciech Sawczuk (spr.) Protokolant asystent sędziego Natalia Składanek po rozpoznaniu w dniu 9 stycznia 2025 r. na rozprawie w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej A. Sp. z o.o. w G. od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 22 stycznia 2021 r. sygn. akt VI SA/Wa 1557/20 w sprawie ze skargi A. Sp. z o.o. w G. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia 4 czerwca 2020 r. nr PORZII.61.191.2018.KBJ.LB.2 w przedmiocie umorzenia postępowania w części dotyczącej nakazu zaprzestania prowadzenia reklamy apteki ogólnodostępnej oraz nałożenia kary pieniężnej za prowadzenie reklamy 1. uchyla zaskarżony wyrok; 2. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Warszawie z 20 listopada 2018 r. r. nr WIF.8523.4.2018.TP; 3. umarza postępowanie administracyjne w sprawie; 4. zasądza od Głównego Inspektora Farmaceutycznego na rzecz A. Sp. z o.o. w G. 7.317 (siedem tysięcy trzysta siedemnaście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
