Interpretacja indywidualna z dnia 16 grudnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.792.2024.1.JG
Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego przekazaniem przez Wnioskodawcę osobom trzecim materiałów promocyjnych i reklamowych oraz Nagród niepieniężnych, a w konsekwencji prawo Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów przekazywanych nieodpłatnie.
Interpretacja indywidualna
- stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
18 listopada 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 listopada 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przekazaniem przez Wnioskodawcę osobom trzecim materiałów promocyjnych i reklamowych oraz Nagród niepieniężnych, a w konsekwencji prawa Wnioskodawcy do odliczenia podatku naliczonego, wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów przekazywanych nieodpłatnie.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest podmiotem z branży ubezpieczeniowej, który zajmuje się świadczeniem usług pośrednictwa w świadczeniu usług ubezpieczeniowych oferowanych przez podmiot powiązany z Wnioskodawcą. Tym samym Wnioskodawca świadczy usługi pośrednictwa ubezpieczeniowego i korzysta ze zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 37 Ustawy o VAT.
Jednocześnie Wnioskodawca wykonuje w ograniczonym zakresie czynności, które podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i do których nie ma zastosowanie ww. zwolnienie. Wnioskodawca zaznacza, że opisane, w dalszej części opisu stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego, czynności nie dotyczą tej części działalności gospodarczej Wnioskodawcy, która podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej (zwolnionej), Wnioskodawca nabywa towary, inne niż prezenty o małej wartości, które stanowią różnego rodzaju materiały promocyjne oraz reklamowe, w tym tzw. gadżety oznaczone logo marki Wnioskodawcy (dalej: „Materiały promocyjne i reklamowe”). Towary składające się na Materiały promocyjne i reklamowe stanowią zarówno towary reklamowe (np. broszury, ulotki, „standy”, plakaty), jak również towary mające charakter użytkowy (konsumpcyjny) dla odbiorcy (np. parasole, plecaki, głośniki). W miarę możliwości, nabywane przez Wnioskodawcę towary z przeznaczeniem na Materiały promocyjne i reklamowe są opatrzone logo marki Wnioskodawcy. W przypadku, gdy na dany towar nie jest możliwe nałożenie logo marki Wnioskodawcy, Materiały promocyjne i reklamowe są przekazywane w torbach lub opakowaniach z logo marki Wnioskodawcy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty