Interpretacja indywidualna z dnia 21 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.691.2024.2.PS
Potrącalność wydatków na nabycie materiałów marketingowych.
Interpretacja indywidualna
- stanowisko nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
10 września 2024 r. wpłynął Pana wniosek z 5 września 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zasad zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie materiałów marketingowych. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 8 października 2024 r. (wpływ 9 października 2024 r.). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Prowadzi Pan działalność gospodarczą polegającą w szczególności na (...). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej nabywa Pan różnego rodzaju materiały marketingowe, tj. m.in. gadżety reklamowe (długopisy, kubki, smycze, breloczki, koszulki, bluzy), drukowane materiały reklamowe (katalogi, kalendarze) itp. zawierające logo Pana działalności gospodarczej - zwane w dalszej części „materiałami marketingowymi”. Cena jednostkowa każdego z materiałów marketingowych nie przekracza kwoty 200 zł netto. Ponoszone przez Pana wydatki na materiały marketingowe mają pośredni związek z uzyskiwanym przychodem. Wszystkie materiały marketingowe służą wsparciu sprzedaży i świadczenia usług. Przekazywane są w celu kształtowania dobrego wizerunku firmy i jego rozpowszechniania. Wydawane są Pana obecnym klientom bądź potencjalnym klientom podczas spotkań lub targów branżowych. Nie jest Pan w stanie wskazać danych wszystkich obecnych i potencjalnych klientów, którym materiały marketingowe zostały wydane ani tym bardziej powiązać rozdanych materiałów marketingowych z konkretnymi transakcjami.
W (...) 2024 r. dokonał Pan zakupu większej liczby materiałów marketingowych i objął je Pan ewidencją ilościowo-magazynową. Materiały będą wydawane do zużycia na potrzeby reklamowe w dłuższym okresie czasu, przekraczającym rok podatkowy. Zapisów na koncie wynikowym (obciążającym wynik finansowy), w prowadzonych księgach rachunkowych, będzie Pan dokonywał w okresie fizycznego przekazania materiałów marketingowych do wydania klientom, czyli z chwilą zdjęcia z ewidencji magazynowej ilościowo-wartościowej, prowadzonej zgodnie z ustawą o rachunkowości, na podstawie dokumentów wewnętrznych "RW" -rozchód wewnętrzny z magazynu. W przypadku więc, gdy zakup materiałów nastąpił w lipcu 2024 r., wystąpi sytuacja, że wartość części zakupionych gadżetów marketingowych obciąży Pana wynik dopiero w 2025 r., gdyż w 2025 r. nastąpi fizyczne przekazanie materiałów i zdjęcie ze stanu magazynu w ciężar kosztów działalności. Część materiałów marketingowych zostanie wydana w 2024 r. i obciąży wynik finansowy w okresie faktycznego ich przekazania.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty