26.06.2024

Postanowienie NSA z dnia 26 czerwca 2024 r., sygn. I GZ 185/24

Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: sędzia NSA Piotr Pietrasz po rozpoznaniu w dniu 26 czerwca 2024 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej zażalenia Fundacji "[...]" w S. na postanowienie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach z dnia 19 kwietnia 2024 r., sygn. akt I SA/Ke 112/24 w zakresie odrzucenia skargi w sprawie ze skargi Fundacji "[...]" w S. na czynność Burmistrza Miasta Sandomierza w przedmiocie określenia przypadającej do zwrotu części dotacji celowej postanawia: oddalić zażalenie.

Uzasadnienie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach postanowieniem z 19 kwietnia 2024 r., sygn. akt I SA/Ke 112/24 odrzucił skargę Fundacji [...] w S. (dalej zwana: skarżącą) na czynność Burmistrza Miasta Sandomierza w przedmiocie zmniejszenia należnej dotacji za listopad 2023 r.

Strona skarżąca reprezentowana przez profesjonalnego pełnomocnika, wniosła skargę na czynność ustalenia wysokości dotacji za listopad 2023 r. w dniu 2 lutego 2024 r. W skardze skarżąca wyjaśniła, że jest organem prowadzącym N. P. J. [...] w S. W związku z realizacją zadań z zakresu kształcenia, wychowania i opieki, skarżąca w roku 2023 otrzymywała od Gminy Miasta Sandomierz dotację oświatową. W październiku 2023 r. gmina dokonała aktualizacji kwoty dotacji, albowiem zaplanowane wydatki zmniejszyły się w stosunku do planu z kwietnia. W wyniku aktualizacji październikowej gmina ustaliła, że kwota należnej dotacji wynosić winna 1.023,24 zł na jedno pełnosprawne dziecko miesięcznie. Mając na uwadze fakt, że liczba dzieci zgłoszonych do dotacji w październiku (pełnosprawnych) wynosiła 33, kwota bez rozliczenia nadpłaty wynosiłaby 33.766,92 zł. Skarżącej wypłacono kwotę 23.016,16 zł. dotacji łącznie (w tym na dzieci niepełnosprawne), uwzględniając rozliczenie nadpłaty z miesięcy poprzednich. Z uwagi na fakt, że aktualizowana w październiku kwota dotacji była niższa od kwot dotychczas wypłaconych w ciągu 10 miesięcy (w okresie styczeń - październik 2023), po stronie organu prowadzącego powstała nadpłata. O ile skarżąca nie kwestionowała uprawnienia do jej rozliczenia przy wypłacie dotacji za listopad i grudzień 2023 r., to wystąpiła do gminy z pytaniem o prawidłowość dokonanych obliczeń, to jest czy część dotacji za listopad została wyliczona prawidłowo. Pismem z 4 stycznia 2024 r. organ poinformował skarżącą, że jej wątpliwości są bezzasadne. Skarżąca wskazała, że o okolicznościach ustalenia kwoty należnej jej za listopad 2023 r. części dotacji i sposobie jej ustalenia dowiedziała się ostatecznie z pisma organu z 4 stycznia 2024 r.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp