Interpretacja indywidualna z dnia 16 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.310.2024.3.MW
W zakresie poboru podatku u źródła - udostępnienie cyfrowej powierzchni reklamowej platformy.
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
12 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 7 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy wynagrodzenie wypłacane w przyszłości Partnerom będącym zagranicznymi rezydentami podatkowymi z tytułu świadczenia opisanego w zdarzeniu przyszłym podlega zryczałtowanemu podatkowi dochodowemu na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 i 2a) ustawy o CIT, a w konsekwencji czy Spółka jako płatnik będzie miała obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu dochodów uzyskiwanych przez Partnerów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
Uzupełnili go Państwo - na wezwanie - pismem z 24 lipca 2024 r. (data wpływu 5 sierpnia 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Spółka działająca pod firmą: (...) spółka z ograniczoną odpowiedzialnością [dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”] jest polskim rezydentem podatkowym, podlegającym opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce od całości swoich dochodów, bez względu na miejsce ich osiągania.
Wnioskodawca planuje prowadzić działalność gospodarczą w zakresie retargetingu internetowego. Spółka planuje rozpocząć działalności gospodarczą w branży marketingu internetowego. W szczególności, zakładane jest oferowanie klientom usług retargetingu cyfrowego w oparciu o tzw. (...) w cyfrowych sieciach reklamowych. Dzięki tej technologii, reklama online jest kierowana do użytkowników na podstawie ich wcześniejszych działań w Internecie.
Wnioskodawca będzie świadczyć swoje usługi m in. na rzecz: (1) reklamodawców, czyli podmiotów prowadzących działalność reklamową w Internecie oraz (2) agencji, czyli podmiotów pośredniczących pomiędzy Wnioskodawcą a poszczególnymi reklamodawcami w zakresie kampanii reklamowych w Internecie, którzy wykorzystują systemy teleinformatyczne do zakupu, sprzedaży i emisji kampanii reklamowych [dalej łącznie: „Klienci"]. Tym samym, w celu prowadzenia opisanej działalności, Wnioskodawca planuje zawrzeć z podmiotami oferującymi powierzchnię reklamową wielu wydawców internetowych [dalej: „Platformy (...) ”] umowy o świadczenie usług [dalej: „Umowy”]. Platformy (...) pośredniczą w dostępie do cyfrowej powierzchni reklamowej na przeznaczonych do tego częściach zasobów cyfrowych należących do wydawców współpracujących z Platformą (...) [dalej: „Zasoby”].
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty