Interpretacja indywidualna z dnia 14 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.446.2024.1.MC
Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
18 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 18 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „…”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Zespół … w … będący jednostką budżetową Miasta … i od dnia 1 stycznia 2017 r. zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Nr … r. został objęty centralizacją rozliczeń podatku od towarów i usług. Miasto jest miastem na prawach powiatu, definiowanym zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107), jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną oraz w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług posiada status czynnego podatnika tego podatku w odniesieniu do czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Zespół … będący jednostką budżetową Miasta przygotowuje wniosek o dofinansowanie w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w … (WFOŚiGW) zadania pn. „…” w ramach konkursu pn. „Nasze Ekologiczne Pracownie”. Ekologiczna pracownia będzie miała charakter doświadczalno-projektowej pracowni geograficznej z przeznaczeniem na wykonywanie ćwiczeń, projektów oraz doświadczeń przeprowadzanych podczas zajęć edukacyjnych z geografii. Realizacja projektu zakłada, że uczniowie wspólnie będą podejmować działania na rzecz ochrony środowiska. Baza dydaktyczna, która powstanie w ramach projektu umożliwi uczniom przeprowadzanie doświadczeń i analiz w ramach projektów uczniowskich, których rezultaty uczniowie będą mogli przedstawiać w ramach dni otwartych szkoły lub lekcji otwartych. Dzięki temu uczniowie nie tylko będą poszerzać wiedzę i umiejętności z zakresu geografii ale również będą kształtować umiejętności społeczne takie jak: współdziałanie, podział ról w grupie, komunikacja czy autoprezentacja. Realizując ćwiczenia praktyczne będą nie tylko współpracować, ale również wykorzystując zakupione zestawy do prac w terenie będą mogli badać zmiany zachodzące w środowisku naturalnym oraz określać skutki tych zmian. Nabytą w ten sposób wiedzę będą mogli wykorzystać realizując proekologiczne kampanie oraz działania dedykowane społeczności szkolnej lub lokalnej. Aktualnie pomieszczenie, które zostało przeznaczone na ekopracownię to sala przeznaczona do prowadzenia zajęć teoretycznych, a na jej stanie znajduje się wyposażenie typowe dla sal lekcyjnych - ławki i krzesła uczniowskie, biurko i krzesło nauczyciela. W sali znajduje się również projektor multimedialny, ekran oraz tablica. Wyposażeniem przewidzianym do zakupu w projekcie pracowni będzie monitor interaktywny, zestaw głośników, jednoosobowe stoliki uczniowskie, krzesła uczniowskie, stół/wyspa ekspozycyjna, zakup i montaż rolet zaciemniających okna w pracowni, szafa ekspozycyjna do ekspozycji modeli, kratownica do przechowywania map i plansz. W ramach wyposażenia pracowni w pomoce dydaktyczne zakupione zostaną m.in. mapy, plansze, barometry, wiatromierze, kompasy, obrotowe mapy ziemi, globusy, zestawy do badania składu i struktury gleby, zestawy do badania zanieczyszczenia wody, zestaw erozji i sedymentacji, zestaw doświadczalny - energia odnawialna, zestawy doświadczalne - magnetyzm kuli ziemskiej. Ponadto zakupione zostanie planetarium z napędem, luneta, miernik temperatury stacja pogodowa, tellurium model słońce ziemia księżyc, zegar słoneczny, symulatory obiegu wody w przyrodzie oraz modele m.in. pofałdowania terenu, ruchu płyt tektonicznych, układu słonecznego, południków i równoleżników. W ramach pomocy dydaktycznych zostanie również zakupione wirtualne laboratorium geograficzne oraz dostęp do aplikacji. Dodatkowym, zaplanowanym w projekcie wyposażeniem pracowni będzie uzupełnienia realizowanego projektu szkoła wykorzysta posiadane pomoce dydaktyczne z zakresu geografii (mapy oraz ekspozycję skał), ekran do projekcji oraz wyposażenie zaplecza. Bazując na własnych zasobach szkoła wyposaży pracownię w niezbędny sprzęt komputerowy (laptop na stanowisko nauczyciela). Sala zostanie pomalowana. Zakupione zostaną rośliny ozdobne oraz instalacje roślinne.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty