Interpretacja indywidualna z dnia 1 sierpnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.476.2024.1.KW
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
18 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 18 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania pn. „(…)”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Specjalny Ośrodek (…) w A będący jednostką budżetową Miasta A i od dnia 01 stycznia 2017 r. zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta Nr (…) został objęty centralizacją rozliczeń podatku od towarów i usług. Miasto A jest miastem na prawach powiatu, definiowanym zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107), jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną oraz w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług posiada status czynnego podatnika tego podatku w odniesieniu do czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Specjalny Ośrodek (…) w A będący jednostką budżetową Miasta A przygotowuje wniosek o dofinansowanie w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w B (WFOŚiGW) zadania pn. „(…)” w ramach konkursu pn. „(…)”. Ekologiczna pracownia, dostosowana do możliwości uczniów Specjalnego Ośrodka (…), swym nowym wyglądem ma zachęcać do aktywności, jednocześnie przypominać w oczywisty sposób o właściwych postawach i zachowaniu proekologicznym. W pracowni odbywać się będą zajęcia z przysposobienia do pracy oraz funkcjonowania osobistego i społecznego przez cały rok. Ważnym aspektem społecznym edukacji przyrodniczej jest ukształtowanie wrażliwości, troski i obowiązku dbania o środowisko przyrodnicze. Pokazanie młodemu człowiekowi, jakie działania mogą pomóc planecie. Zwrócenie uwagi na stan środowiska, jego degradację i nieracjonalne korzystanie z zasobów naturalnych. Dostęp do nowoczesnych technologii i pomocy dydaktycznych (laptopy, tablica interaktywna, gry, plansze) stanowi dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi bardzo duże ułatwienie w przyswajaniu wiedzy. Natomiast „kącik kwiatowy” będzie dobrym narzędziem do nauki systematyczności i odpowiedzialności. W przypadku uczniów z deficytami nieustanne utrwalenia wiedzy oraz praktyczne działania mogą przynieść pożądany efekt. Celem projektu jest również to, by wiedza i umiejętności oraz postawa proekologiczna była stosowana w życiu codziennym i przekazywana w najbliższym otoczeniu. W ramach dofinansowania i realizacji projektu planowany jest:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty