25.07.2024 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 25 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-2.4012.460.2024.1.AJB

Brak prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

18 czerwca 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 18 czerwca 2024 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „...”.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Szkoła Podstawowa … będąca jednostką budżetową Miasta ... od dnia … r. zgodnie z Zarządzeniem Prezydenta Miasta … r. została objęta centralizacją rozliczeń podatku od towarów i usług.

Miasto ... jest miastem na prawach powiatu, definiowanym zgodnie z art. 92 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 107), jest jednostką samorządu terytorialnego, posiada osobowość prawną oraz w świetle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług posiada status czynnego podatnika tego podatku w odniesieniu do czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych. Szkoła Podstawowa … będąca jednostką budżetową Miasta ... przygotowuje wniosek o dofinansowanie w formie dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej … (WFOŚiGW) zadania pn. „...” w ramach konkursu pn. „…”. Utworzenie nowoczesnej ekologicznej pracowni pozwoli uczniom na głębsze i pełniejsze poznawanie tajemnic przyrody i otaczającego nas świata. Świadomość konsekwencji wynikających z Wnioskodawcy działań i umiejętność przewidywania co będzie za kilka lat zaczyna się już w szkole podstawowej. Celem Wnioskodawcy jest wzbudzenie wśród uczniówzainteresowania ekologią i otaczającym światem przyrody. Ponadto, realizacja projektu ma przyczynić siędo kształtowania świadomości ekologicznej i właściwych postaw wobec środowiska – rozwijanie poczucia odpowiedzialności za obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi. Projektma na celu umożliwienie uczniomrozumienia związków przyczynowo- skutkowych w relacjach zachodzących między człowiekiem a przyrodą, pogłębianie ich wiedzy na temat świata, fauny i flory oraz problemów ochrony środowiska. Wnioskodawca chce stworzyć pracownię, w której każdy znajdzie coś dla siebie i wyposażyć ją w nowoczesny sprzęt i różnorodne środki dydaktyczne, aby proces lekcyjny był ciekawszy i zwiększyła się aktywność uczniów, ich chęć zdobywania wiedzy. Planowana pracownia ekologiczna zostanie wyremontowana, odświeżona i położona zostanie fototapeta z motywem lasu oraz zamieszkujących go zwierząt oraz unowocześniona poprzez wyposażenie w sprzęt multimedialny m.in. monitor, gry o tematyce ekologicznej i przyrodniczej, programy multimedialne, oraz pomoce dydaktyczne służące do realizacji programu edukacyjnego. Sprzęt ten będzie wykorzystywany do ciekawszego, bardziej angażującego ucznia prowadzenia zajęć, przedstawiania prezentacji multimedialnych, prezentacji wyników prowadzonych doświadczeń, działań, wykorzystywania programów multimedialnych czy odtwarzania filmów edukacyjnych. Zakupione zostaną również dzielone szafki, szafy do przechowywania przyborów/pomocy dydaktycznych oraz efektów pracy uczniów.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne