Interpretacja indywidualna z dnia 8 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.211.2024.1.KOM
Określenie podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów (gadżetów z logo) po cenie promocyjnej 1 zł netto.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie pytania oznaczonego we wniosku nr 2 jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
31 stycznia 2024 r. wpłynął Państwa wniosek z 15 grudnia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. określenia podstawy opodatkowania w przypadku sprzedaży towarów (gadżetów z logo) po cenie promocyjnej 1 zł netto (pytanie nr 2).
Uzupełnili go Państwo w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 5 marca 2024 r. (wpływ 6 marca 2024 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca jest osobą prawną prowadzącą działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, jest podatnikiem podatku dochodowego osób prawnych. Spółka jest czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Głównym przedmiotem działalności spółki (...). Spółka jest wyspecjalizowaną (...).
Spółka w ramach swoich działań wyznacza budżet marketingowy i zakupuje różne gadżety. Gadżety te zawierają logo dostawców, z którymi podpisywane są umowy. Zgodnie z zawartymi umowami oraz porozumieniami Wnioskodawca wystawia faktury za usługi marketingowe dla tych spółek (premie marketingowe na podstawie sprawozdania z wykonanych działań marketingowych).
Z kolei gadżety z logo, które kupuje w celu świadczenia usług marketingowych są fakturowane na firmę, na rzecz której są świadczone usługi marketingowe na koniec półrocza.
W ramach umów marketingowych Wnioskodawca zobowiązuje się do tego, że w ramach działań marketingowych będzie zachęcał potencjalnych klientów do zakupów konkretnych towarów z oferty swoich głównych dostawców. Wnioskodawca zobowiązuje się do tych działań marketingowych, każdorazowo zgodnie z obowiązującym planem marketingowym, te działania to reklama marki, organizowanie spotkań branżowych i szkoleń w siedzibie kontrahenta, budowanie lojalności do marki dostawcy, udział w targach lokalnych i promocja na nich produktów dostawcy.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty