Finansowanie oświetlenia ulic i placów przez gminę - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu z dnia 21 lutego 2024 r., sygn. NA.III-422-2/2024
Działając na podstawie art. 13 pkt 11 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1325) w odpowiedzi na wniosek o udzielenie wyjaśnienia, czy zgodnie z obowiązującym stanem prawnym gmina może ponosić wydatki na oświetlenie – rozumiane jako dokonywanie zakupu i dystrybucji energii elektrycznej, bieżącej eksploatacji opraw i słupów oświetleniowych oraz napraw i wymiany opraw, a także słupów oświetleniowych – placów i ulic niebędących jej własnością, a znajdujących się na terenach prywatnych, wspólnot mieszkaniowych i spółdzielni mieszkaniowych, uprzejmie wyjaśniam i informuję, co następuje:
Zgodnie z art. 216 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1270 ze zm.; dalej: u.f.p.) wydatki budżetu jednostki samorządu terytorialnego są przeznaczone na realizację zadań określonych w odrębnych przepisach, a w szczególności na zadania własne jednostek samorządu terytorialnego.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty