Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606716)
      • Kadry i płace (26075)
      • Obrót gospodarczy (88754)
      • Rachunkowość firm (3835)
      • Ubezpieczenia (35850)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    18.10.2022

    Wyrok NSA z dnia 18 października 2022 r., sygn. III OSK 5507/21

    Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Teresa Zyglewska (spr.) Sędziowie: Sędzia NSA Jerzy Stelmasiak Sędzia del. WSA Maciej Kobak po rozpoznaniu w dniu 18 października 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej Gminy Długołęka od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 23 lutego 2021 r., sygn. akt II SA/Wr 548/20 w sprawie ze skargi Wojewody Dolnośląskiego na uchwałę Rady Gminy Długołęka z dnia 30 kwietnia 2020 r., nr XX/204/20 w przedmiocie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Długołęka 1. oddala skargę kasacyjną; 2. zasądza od Gminy Długołęka na rzecz Wojewody Dolnośląskiego kwotę 240 (dwieście czterdzieści) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego.

    Uzasadnienie

    Wyrokiem z dnia 23 lutego 2021 r., sygn. akt II SA/Wr 548/20 Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu na skutek skargi Wojewody Dolnośląskiego (skarżący) stwierdził nieważność uchwały Rady Gminy Długołęka z dnia 30 kwietnia 2020 r. nr XX/204/20 w przedmiocie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Długołęka w całości.

    Z powyższym rozstrzygnięciem nie zgodziła się Gmina Długołęka i w skardze kasacyjnej zarzuciła mu naruszenie prawa materialnego, tj.:

    1. art. 4 ust. 2 pkt 3 w zw. z art. 6r ust. 3b ustawy z dnia 13 września 1995 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminie (Dz.U. z 2021 r., poz. 888), dalej: "u.c.p.g.", poprzez błędną jego wykładnię i niewłaściwe zastosowanie polegające na uznaniu, iż skarżący kasacyjnie określając w uchwale Nr XX/204/20 Rady Gminy Długołęka z dnia 30 kwietnia 2020 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Długołęka częstotliwość odbioru bioodpadów w okresie od listopada do marca, zwolnił się w tym okresie z obowiązku całorocznego odbierania odpadów u źródła;

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    Powiązane dokumenty
    • Informator dla klientów biur rachunkowych – kalendarium wydarzeń – październik 2025 r.
    • Rozliczanie VAT w systemie kaucyjnym – na podstawie objaśnień MF
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.