Wyrok NSA z dnia 12 lipca 2022 r., sygn. I GSK 1019/22
Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący Sędzia NSA Piotr Pietrasz Sędzia NSA Michał Kowalski Sędzia del. WSA Artur Adamiec (spr.) po rozpoznaniu w dniu 12 lipca 2022 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Gospodarczej skargi kasacyjnej Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych od wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z dnia 31 marca 2022 r. sygn. akt VIII SA/Wa 185/22 w sprawie ze skargi J. Sp. z o.o. w R. na decyzję Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych z dnia 22 grudnia 2021 r., nr MJWPU.WWR-1.420-i624/21 w przedmiocie negatywnej oceny projektu oddala skargę kasacyjną.
Uzasadnienie
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie wyrokiem z dnia 31 marca 2022 r. sygn. akt VIII SA/Wa 185/22 po rozpoznaniu skargi J. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w R. na informację Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych z dnia 22 grudnia 2021 r. nr MJWPU.WWR-1.420.i624/21 w przedmiocie nieuwzględnienia protestu od wyników oceny wniosku o dofinansowanie realizacji projektu stwierdził, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo i naruszenie to miało istotny wpływ na wynik oceny i przekazuje sprawę do ponownego rozpatrzenia Mazowieckiej Jednostce Wdrażania Programów Unijnych oraz zasądził od Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych na rzecz skarżącej J. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w R. 714 (siedemset czternaście) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Organ, Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych od powyższego wyroku wniosła skargę kasacyjną.
Zaskarżonemu wyrokowi organ zarzucił:
1.naruszenie przepisów postępowania, które mogło mieć istotny wpływ na wynik sprawy, tj. art. 61 ust. 8 pkt 1 lit. a) ustawy wdrożeniowej w związku z art. 52 ust 2 ustawy wdrożeniowej w związku z art. 37 ust 112 ustawy wdrożeniowej w związku z pkt 1.5 Regulaminu naboru nr RPMA.03.03.00-IP.01-14- 117/21 oraz z pkt 5.2,8.1,9.27114,1 tego Regulaminu, jak również z pkt 2.2.12.1.1 załącznika do Regulaminu pn. "Warunki formalne i kryteria wyboru projektów" (pkt 17.5.9 Regulaminu) i pkt B 1.6 załącznika do Regulaminu pn. "Instrukcja wypełniania wniosku o dofinasowanie" (pkt 17.5.2 Regulaminu), poprzez orzeczenie, że określone przez Organ kryteria naboru byty niejasne i nieprecyzyjne, a ocena została przeprowadzona niezgodnie z procedurą i przepisami prawa oraz nierzetelnie, podczas gdy Regulamin przewidywał wprost, że po ocenie formalnej i merytorycznej dokonana będzie ocena przed podpisaniem umowy, dotycząca spełnienia kryterium posiadania statusu MŚP, a co za tym idzie - poprzez dokonanie przez Sąd kontroli oceny projektu bez wzięcia pod uwagę wszystkich ww. przepisów, w tym Regulaminu, i w konsekwencji uwzględnienie skargi J. sp. z o.o. i stwierdzenie, że ocena projektu została przeprowadzona w sposób naruszający prawo;
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
