Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (606507)
      • Kadry i płace (26074)
      • Obrót gospodarczy (88689)
      • Rachunkowość firm (3729)
      • Ubezpieczenia (35724)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    31.01.2023

    Postanowienie NSA z dnia 31 stycznia 2023 r., sygn. III OSK 2848/22

    Wszelkie akty, czynności i inne działania podejmowane w ramach planowania finansowego gminy przez jej organy nie dotyczą sprawy indywidualnej, co oznacza, że akt prezydenta miasta o odrzuceniu projektu budżetu obywatelskiego wydany na podstawie przepisów uchwały wydanej w oparciu o art. 5a ust. 7 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559) nie posiada cech aktów lub czynności, o których mowa w art. 3 § 2 pkt 4 p.p.s.a.

    Teza urzędowa

    Naczelny Sąd Administracyjny w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Rafał Stasikowski po rozpoznaniu w dniu 31 stycznia 2023 r. na posiedzeniu niejawnym w Izbie Ogólnoadministracyjnej skargi kasacyjnej K. K. od postanowienia Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Lublinie z dnia 5 października 2022 r., sygn. akt III SA/Lu 451/22 o odrzuceniu skargi K. K. na działanie Prezydenta Miasta Lublin w przedmiocie oceny formalnej projektu złożonego w ramach budżetu obywatelskiego postanawia: oddalić skargę kasacyjną. 1

    Uzasadnienie

    Postanowieniem z 5 października 2022 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny

    w Lublinie odrzucił skargę K. K. na działanie Prezydenta Miasta Lublin

    w przedmiocie oceny formalnej projektu złożonego w ramach budżetu obywatelskiego.

    Sąd ten podniósł, że skarżący w uzasadnieniu skargi wskazał, że w ramach Budżetu Obywatelskiego Miasta Lublin zgłosił projekt O-25 "Chronimy Górki Czechowskie!". Projekt został odrzucony na etapie oceny formalnej. Nie uwzględniono również wniesionego odwołania. Jego zdaniem w trakcie oceny i przy rozpoznaniu odwołania organ wykroczył poza ramy oceny formalnej. Jako przyczynę odrzucenia projektu wskazano: "do czasu rozstrzygnięcia przez sąd kwestii dotyczących zagospodarowania przestrzennego Miasto nie podejmuje działań na tym terenie". Skarżący zarzucił również, że w odpowiedzi na odwołanie podano dodatkowe argumenty uzasadniające negatywną ocenę: projekt może kolidować z pracami prowadzonymi przez Instytut Pamięci Narodowej.

    ikona kłódki
    Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    ikona kłódki
    Funkcjonalności dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

    Już dziś zamów dostęp
    do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

    • Codzienne aktualności prawne
    • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
    • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
    • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
    Masz już konto? Zaloguj się
    Kup dostęp
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.