13.12.2023

Postanowienie SN z dnia 13 grudnia 2023 r., sygn. III USK 53/23

Sąd Najwyższy w składzie:

SSN Romualda Spyt

w sprawie z odwołania M.C.
‎od decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddziału w B.
‎z udziałem K.K. i E.K.
‎o ustalenie istnienia obowiązku ubezpieczenia społecznego,
‎na posiedzeniu niejawnym w Izbie Pracy i Ubezpieczeń Społecznych w dniu 13 grudnia 2023 r.,
‎na skutek skargi kasacyjnej odwołującego się od wyroku Sądu Apelacyjnego w Lublinie
‎z dnia 15 września 2022 r., sygn. akt III AUa 318/22,

1. odmawia przyjęcia skargi kasacyjnej do rozpoznania;

2. zasądza od M.C. na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddziału w B. kwotę 240 (dwieście czterdzieści) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania kasacyjnego z ustawowymi odsetkami z art. 98 § 11 k.p.c.

[az]

UZASADNIENIE

Wyrokiem z dnia 9 lutego 2022 r. Sąd Okręgowy w Lublinie oddalił odwołanie M.C. od decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddziału w B. z dnia 13 lutego 2019 r. oraz zasądził od niego na rzecz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Oddziału w B. kwotę 180 zł tytułem zwrotu kosztów procesu.

Sąd Apelacyjny w Lublinie, wyrokiem z dnia15 września 2022 r., oddalił apelację odwołującego się od wyroku Sądu Okręgowego.

Sąd Apelacyjny podzielił stanowisko Sądu Okręgowego, że umowa o pracę z dnia 13 września 2017 r., na stanowisku przedstawiciela handlowego, za wynagrodzeniem 6.300 zł brutto, zawarta między odwołującym się a P. s.c. z siedzibą w J. (której wspólnicy są dziadkami żony odwołującego się) - zajmującą się szyciem sukienek, z zakresem obowiązków w postaci reprezentowania firmy na rynku i w kontaktach z klientami, monitorowania rynku i zbierania informacji na temat działań konkurencji, realizowania i koordynowania działań w zakresie wsparcia sprzedaży, budowania wizerunku firmy i marki na rynku, pozyskiwania nowych klientów dla firmy, budowania i utrzymywania pozytywnych relacji biznesowych z klientami firmy, budowania bazy klientów, realizowania planów sprzedażowych, przygotowywania ofert handlowych, prowadzenia rozmów handlowych z klientami oraz aktywnego udziału podczas negocjacji, uczestniczenia w imprezach, targach i konferencjach branżowych, składania raportów ustnych z wykonywanych działań, analizowania działań konkurencji w celu udoskonalenia oferty handlowej, zawarta została dla pozoru.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp