Interpretacja indywidualna z dnia 5 stycznia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.486.2023.2.AS
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur wynikających z zawartej umowy leasingu na samochód elektryczny i od pozostałych kosztów związanych z jego użytkowaniem przy zastosowaniu proporcji.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług – jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
11 października 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 11 października 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa do odliczenia podatku VAT z faktur wynikających z zawartej umowy leasingu na samochód elektryczny i od pozostałych kosztów związanych z jego użytkowaniem przy zastosowaniu proporcji.
Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – pismami z 22 grudnia 2023 r. (wpływ 28 grudnia 2023 r.) oraz z 28 grudnia 2023 r. (wpływ 28 grudnia 2023 r.).
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Spółdzielnia Mieszkaniowa (…) z siedzibą przy (…) w (…), KRS: (…), NIP: (…) (dalej „Spółdzielnia”) jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług (dalej „VAT” lub „podatek”).
Spółdzielnia zawarła umowę z firmą leasingową, której przedmiotem jest samochód ciężarowy do 3,5 tony (samochód kategorii N1), o napędzie elektrycznym, fabrycznie nowy, który będzie wykorzystywany przez Spółdzielnię do statutowej działalności gospodarczej. Umowa została zawarta w ramach leasingu operacyjnego, z opcją wykupu samochodu po zakończeniu okresu trwania umowy. Spółdzielnia, za pośrednictwem firmy leasingowej, zamierza złożyć do Banku (…) wniosek o dofinansowanie przedsięwzięcia w ramach program (…), realizowanego przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Celem tego programu jest zmniejszenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie przedsięwzięć polegających na obniżeniu zużycia paliw emisyjnych w transporcie. Program przewiduje możliwość dofinansowania przedsięwzięć polegających na zakupie nowego pojazdu kategorii M1, N1 oraz L1e-L7e, wykorzystujących do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania, lub energię elektryczną wytworzoną z wodoru w zainstalowanych w nich ogniwach paliwowych lub wyłącznie silnik, którego cykl pracy nie prowadzi do emisji gazów cieplarnianych lub innych substancji objętych systemem zarządzania emisjami gazów cieplarnianych, o którym mowa w ustawie z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji (Dz. U. z 2022 r. poz. 673 ze zm.).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty