Od 1 stycznia 2024 r. podatnicy nadal będą mogli prowadzić ewidencje akcyzowe w formie papierowej jak i elektronicznej
Obowiązujące rozporządzenie w sprawie ewidencji akcyzowych nie przewiduje prowadzenia ewidencji i dokumentacji w postaci papierowej. Od 1 stycznia 2024 r. będzie to możliwe. Opublikowano bowiem projekt rozporządzenia uwzględniającego ten sposób ich prowadzenia.
Ustawą z 16 czerwca 2023 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 1598) uchylono przepisy wprowadzające obowiązek prowadzenia ewidencji i innych dokumentacji dotyczących wyrobów akcyzowych wyłącznie w postaci elektronicznej. Oznacza to, że nadal dopuszczalne będzie ich prowadzenie także w postaci papierowej.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się