Interpretacja indywidualna z dnia 25 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.120.2023.1.AR
W zakresie: -sposobu rozpoznania przychodu podatkowego z tytułu nieodpłatnego otrzymania obligacji na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy budżetowej na 2023 rok, -ustalenia czy dochód powstający po Państwa stronie na skutek rozpoznania ww. przychodu może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 marca 2023 r wpłynął Państwa wniosek z 16 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie:
- sposobu rozpoznania przychodu podatkowego z tytułu nieodpłatnego otrzymania obligacji na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy budżetowej na 2023 rok,
- ustalenia czy dochód powstający po Państwa stronie na skutek rozpoznania ww. przychodu może korzystać ze zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 21 ustawy o CIT.
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest instytucją gospodarki budżetowej w rozumieniu art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2022r. poz. 1634 z późn. zm., zwana dalej: „ufp”). Planowane jest przyznanie Wnioskodawcy w 2023 r. obligacji skarbowych na podstawie art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy budżetowej na rok 2023 z dnia 15 grudnia 2022 r. (Dz. U. z 2023r. poz. 256 , zwana dalej „ustawą budżetową”). Zgodnie z art. 8 ust. 1 pkt 3 lit. a) ustawy budżetowej upoważnia się Ministra Finansów do przekazywania, na polecenie Prezesa Rady Ministrów, skarbowych papierów wartościowych państwowym osobom prawnym, o których mowa w art. 3 ust. 1 - 3 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym (Dz.U. z 2021 r. poz. 1933 z późn. zm.), na podwyższenie kapitału zakładowego, zasadniczego lub statutowego - w celu finansowania przez te podmioty ich zadań ustawowych lub statutowych w ramach limitu określonego w art. 5 ust. 3, z tym że wartość nominalna nowo wyemitowanych skarbowych papierów wartościowych na ten cel nie może przekroczyć kwoty 15 000 000 tys. zł.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
