Interpretacja indywidualna z dnia 14 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.188.2023.1.JJ
Uznanie świadczeń na rzecz Klientów jako nieodpłatne świadczenie usług celów prowadzonej działalności.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 kwietnia 2023 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku opodatkowania podatkiem VAT opisanych we wniosku świadczeń w okresie promocyjnym na rzecz Klientów.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
„A” Sp. z o.o. (dalej jako: „Wnioskodawca” lub „Spółka” lub „A”) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Spółka świadczy usługi cyfrowe, oferując swoim Klientom konwergentne rozwiązania: telewizję cyfrową, internet światłowodowy oraz telefonię mobilną i stacjonarną. „A” jest jednym z największych dostawców usług internetowych w Polsce. „A” jest polskim rezydentem podatkowym i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych.
W ramach prowadzonej przez Spółkę działalności, dokonano zmiany struktury właścicielskiej poprzez sprzedaż całości udziałów w „A” na rzecz „B” z siedzibą w (...) (dalej jako: „B”). Podstawową działalnością „B” jest świadczenie szeroko rozumianych usług telekomunikacyjnych, głównie w zakresie telefonii komórkowej (mobilnej), usług dostępu do sieci Internet oraz usług dostępu do telewizji. Finalizacja transakcji poprzez zawarcie umowy przyrzeczonej nabycia udziałów w kapitale zakładowym „A” nastąpiła 1 kwietnia 2022 r.
Pomimo, że Wnioskodawca oraz „B” w chwili obecnej pozostają odrębnymi spółkami - mając na uwadze planowane w 2023 r. połączenie podmiotów (połączenie przez przeniesienie całego majątku „A” na „B” na podstawie art. 492 § 1 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych) (dalej: „połączenie”) - od momentu sprzedaży udziałów na rzecz „B” prowadzone są wspólne działania handlowe oraz marketingowe. U ich podłoża leży chęć zagwarantowania aktualnym i przyszłym Klientom możliwości kompleksowego dostępu do usług świadczonych obecnie przez obie firmy. Po połączeniu usługi te będą świadczone przez jeden podmiot - „B”. W celu popularyzacji informacji o nabyciu udziałów „A” przez „B”, a także wspólnego promowania produktów obu podmiotów, zorganizowano akcje promocyjne w obu podmiotach na analogicznych zasadach - zachęcające do nabywania produktów Spółki przez obecnych Klientów „B” oraz produktów „B” przez obecnych Klientów „A”. Adresatem akcji promocyjnych są zarówno klienci indywidualni (osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej) jak i biznesowi (podmioty prawne oraz osoby prowadzące działalność gospodarczą).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty