Interpretacja indywidualna z dnia 20 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.132.2023.1.MMA
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
10 marca 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 9 marca 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z utworzeniem ekopracowni „(…)” w Szkole Podstawowej (…). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Gmina (...) (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowana na potrzeby podatku od towarów i usług (dalej: VAT, podatek) jako podatnik VAT czynny. Z dniem 1 stycznia 2017 r. Gmina dokonała centralizacji rozliczeń VAT ze swymi jednostkami budżetowymi.
Gmina (...) złożyła do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w (…) wniosek o dofinansowanie w formie dotacji zadania polegającego na utworzeniu ekopracowni „(…)” w Szkole Podstawowej (…). Zadanie obejmuje utworzenie pracowni ekologicznej, w której będą odbywały się zajęcia z przedmiotów przyrodniczych. W ramach zadania zakupione zostanie wyposażenie, tj. meble, szafy, gabloty, krzesło i biurko dla nauczyciela, ławki i krzesła dla uczniów. Ponadto zakupione zostaną pomoce dydaktyczne tj. mikroskopy, modele, plansze, preparaty, zestawy demonstracyjne oraz sprzęt komputerowy i multimedialny.
W nowoutworzonej pracowni ekologicznej będą odbywać się zajęcia z biologii i przyrody. Wyposażenie w nowoczesne pomoce naukowe, sprzęt oraz meble pozwoli stworzyć wspaniale wyposażoną pracownię, która sprosta oczekiwaniom uczniów, wprowadzi ich w świat odkryć i poznawania przez doświadczenia prawdy o otaczającym ich świecie. Będzie miejscem, w którym będą z radością i przyjemnością przebywać uczestnicząc w lekcjach oraz w dodatkowych zajęciach zorganizowanych przez nauczycieli specjalnie na ich potrzeby z wykorzystaniem zasobów nowej pracowni. Źródłem finansowania przedmiotowego zadania będą wyłącznie środki budżetu Gminy oraz WFOŚiGW. Poprzez realizację Projektu uczniowie uzyskają dostęp do nowoczesnych pomocy dydaktycznych, które ułatwią zdobywanie wiedzy, rozbudzą zainteresowania i pasje ekologiczno-przyrodnicze.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty