12.04.2023 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 12 kwietnia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.88.2023.2.MM

Prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup Prezentów przekazywanym kontrahentom. Obowiązek naliczenia podatku należnego w związku z przekazywaniem Prezentów kontrahentom (z wyłączeniem Prezentów, których jednostkowa cena nabycia nie przekracza 20 zł).

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

20 lutego 2023 r. wpłynął Państwa wniosek z 23 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy:

prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakup Prezentów przekazywanym kontrahentom,

obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z przekazywaniem Prezentów kontrahentom (z wyłączeniem Prezentów, których jednostkowa cena nabycia nie przekracza 20 zł).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest polskim dystrybutorem (…), operatorem (…) (prowadzonych przez Wnioskodawcę) oraz (…) (prowadzonych przez inne podmioty). Spółka jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT i dokonuje sprzedaży opodatkowanej VAT, zatem co do zasady w związku z transakcjami nabycia podlegającymi VAT korzysta z pełnego prawa do odliczenia VAT naliczonego.

W związku z prowadzoną działalnością, Spółka przekazuje swoim kontrahentom nieodpłatnie prezenty (dalej: „Prezenty”). Do kontrahentów Spółka zalicza przede wszystkim (…) oraz (…) prowadzących (…) pod marką Spółki (na rzecz których Spółka dokonuje sprzedaży opodatkowanej VAT), przy czym należą do nich również innego rodzaju partnerzy biznesowi (np. usługodawcy).

Prezenty wręczane są okolicznościowo, według własnego uznania Spółki (np. w okresie świątecznym), a ich celem jest głównie promowanie i budowanie marki Spółki, a także utrzymanie bądź zintensyfikowanie relacji z kontrahentami. Prezenty na rzecz kontrahentów realizują bowiem wszechstronne cele marketingowe i mają się przyczynić m.in. do reklamy, promocji, zwiększenia rozpoznawalności marki Spółki i w dalszej kolejności rozszerzenia współpracy ze Spółką. Dlatego też Spółka wskazuje na Prezentach / opakowaniach Prezentów logo związane ze Spółką / marką Spółki, tak aby przekazany Prezent kojarzył się ze Spółką. Zabieg w postaci umieszczania logo na Prezentach może również zwiększyć jego rozpoznawalność wśród osób trzecich, będących potencjalnymi nowymi kontrahentami Spółki (np. (…)).

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne