Interpretacja indywidualna z dnia 10 marca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.21.2023.1.MR
Rozliczenie Usług marketingowych nabywanych od Agencji z Chin.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 stycznia 2023 r. wpłynął Pani wniosek z 12 stycznia 2023 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy sposobu rozliczenia Usług marketingowych nabywanych od Agencji.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego
Pani (…) (dalej jako: „Wnioskodawczyni”) prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą (…). Przedmiotem działalności gospodarczej Wnioskodawczyni jest m.in. handel sztucznymi kwiatami (dalej jako: „Towary”). Wnioskodawczyni jest czynnym podatnikiem VAT i rozlicza podatek VAT w okresach miesięcznych.
Wnioskodawczyni importuje Towary z Chin. Wnioskodawczyni przy nabywaniu Towarów z Chin korzysta z pomocy agencji z siedzibą w Chinach (dalej jako: „Agencja”), z którą zawarta została umowa (...) 2010 r. w sprawie dostarczania Towarów (dalej: „Umowa”). Agencja nie jest podatnikiem posiadającym siedzibę działalności gospodarczej i nie posiada stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej zarówno na terytorium kraju, jak i na terytorium Unii Europejskiej. Na podstawie Umowy Agencja dostarcza na rzecz Wnioskodawczyni Towary. Towary są dostarczane do (…) i odprawiane w polskich urzędach celnych. Wnioskodawczyni rozlicza import towarów korzystając procedury uproszczonej, o której mowa w art. 33a ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 931, dalej jako: „Ustawa o VAT”).
Wnioskodawczyni i Agencja postanowiły z dniem 1 stycznia 2023 r. wprowadzić zmiany do Umowy. Zgodnie ze zmianami w Umowie, Agencja oprócz dostarczania Towarów, świadczy na rzecz Wnioskodawczyni usługi marketingowe polegające na pozyskiwaniu nowych producentów dla Wnioskodawczyni oraz promuje Wnioskodawczynię na targach lub bezpośrednio u producentów (dalej jako: „Usługi marketingowe”). Ponadto, wprowadzone w Umowie postanowienia wskazują, że płatności dokonywane przez Wnioskodawczynię na rzecz Agencji będą dokonywane w następujący sposób:
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty