Interpretacja indywidualna z dnia 11 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT3.4011.531.2022.3.PS
1) Opodatkowanie dofinansowania otrzymanego na podstawie umowy prewencyjnej. 2) Koszty zakupu czujek dymu, czujek czadu oraz oznakowania p-pożarowego zakupionych z środków otrzymanych z dofinansowania na podstawie umowy prewencyjnej nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.
Interpretacja indywidualna - stanowisko nieprawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
14 lipca 2022 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie skutków podatkowych związanych z otrzymaniem dofinansowania na podstawie umowy prewencyjnej. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 9 września 2022 r. (wpływ 4 października 2022 r.). Tresć wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Jest Pan osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, będącą czynnym podatnikiem VAT. Rozlicza się Pan na zasadach ogólnych - skala podatkowa, prowadzi Pan KPiR. Działalność Pana polega na zarządzaniu na zlecenie nieruchomościami (w większości budynkami mieszkalnymi wielorodzinnymi), PKD 68.32. Na podstawie Umowy Prewencyjnej, która ma zostać zawarta z towarzystwem ubezpieczeniowym X uzyska Pan środki prewencyjne w wysokości 5000 zł brutto z funduszu prewencyjnego X (utworzonego zgodnie z art. 278 ustawy dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej). Środki te mają być przeznaczone na zakup czujek dymu, czujek czadu oraz oznakowanie p-pożarowe, które będą zamontowane w zarządzanych przez Pana budynkach mieszkalnych wielorodzinnych. Kwota dofinansowania ma zostać przelana na rachunek bankowy przedsiębiorcy. Zgodnie z umową przedsiębiorca musi złożyć rozliczenie ze sposobu wydatkowania otrzymanego dofinansowania. W przypadku niewykorzystania pełnej kwoty przedsiębiorca zobowiązany jest do zwrotu różnicy. Przedsiębiorca zgodnie z umową na zakupionym sprzęcie musi umieścić informację o sfinansowaniu ze środków prewencyjnych X. Zakupione sprzęty zostaną umieszczone w częściach wspólnych budynków oraz przekazane właścicielom lokali znajdujących się w wytypowanych budynkach.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty