Interpretacja indywidualna z dnia 30 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.395.2022.2.JG
Prawo oraz termin obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego z tytułu udzielanych rabatów pieniężnych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 sierpnia 2022 r. wpłynął Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy prawa oraz terminu obniżenia podstawy opodatkowania i kwoty podatku należnego z tytułu udzielanych rabatów pieniężnych.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca jest polską osobą prawną, prowadzącą działalność gospodarczą przede wszystkim w zakresie sprzedaży hurtowej elektrycznych artykułów gospodarstwa domowego.
Głównymi odbiorcami produktów Spółki na terenie Polski są specjalizujące się w handlu elektrycznymi artykułami gospodarstwa domowego sieci handlowe (dalej: „Dystrybutorzy”). W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca zawiera z Dystrybutorami umowy dotyczące dystrybucji sprzedawanych przez Spółkę towarów. Na podstawie tych umów Dystrybutorzy nabywają towary od Wnioskodawcy i oferują je do sprzedaży w prowadzonych przez siebie punktach handlowych oraz w internecie, gdzie kupują je końcowi nabywcy (dalej: „Klienci”).
Chcąc poprawić wyniki sprzedaży Spółka prowadzi szereg działań marketingowych przy użyciu wyspecjalizowanych podmiotów agencji reklamowych (dalej: „Agencje”), które świadczą różnorodne usługi promocji i reklamy. W przyszłości Spółka planuje zlecić Agencji działanie polegające między innymi na obniżeniu klientom rzeczywistego kosztu zakupu, a tym samym, pośrednio, zwiększenie konkurencyjności swoich towarów na rynku. W ramach takich działań Spółka za pośrednictwem Agencji planuje przyznawać Klientom rabat kwotowy (cashback) od ceny towaru obowiązującej w danym punkcie handlowym przy spełnieniu przez Klientów określonych warunków (m.in. określony model marki, znajdujący się na liście produktów biorących udział w promocji oraz rejestracja zgłoszenia na stronie Agencji wraz z koniecznością potwierdzenia wystawienia opinii o zakupionym sprzęcie). Jak zostało wskazane w stanie faktycznym Klienci nie nabywają towarów bezpośrednio od Spółki, ale od Dystrybutorów. Niemniej jednak, aby zachęcić ich do nabywania swoich produktów, Spółka zdecydowała się na wprowadzenie promocji typu cashback za pośrednictwem Agencji, a nie Dystrybutorów, gdyż jest to jej zdaniem najefektywniejszy sposób rzeczywistego obniżenia ceny dla finalnych konsumentów.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty