Interpretacja indywidualna z dnia 12 sierpnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.463.2022.1.MBD
Czy do wyodrębnienia kosztów działalności badawczo-rozwojowej, o którym mowa w art. 9 ust. 1b Ustawy CIT, wystarczy ujęcie tych kosztów, w stosunku do których Wnioskodawca zamierza skorzystać z ulgi podatkowej, w odrębnej ewidencji pomocniczej Spółki?
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 czerwca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 13 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, m.in. w zakresie ustalenia, czy do wyodrębnienia kosztów działalności badawczo-rozwojowej, o którym mowa w art. 9 ust. 1b Ustawy CIT, wystarczy ujęcie tych kosztów, w stosunku do których Wnioskodawca zamierza skorzystać z ulgi podatkowej, w odrębnej ewidencji pomocniczej Spółki (pytanie oznaczone we wniosku nr 1).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
D Sp. z o. o. Sp. k. (dalej: „Wnioskodawca” lub „Spółka”) jest polskim rezydentem podatkowym i podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.
Podstawowym przedmiotem działalności Spółki jest działalność związana z oprogramowaniem, przetwarzaniem danych oraz zarządzaniem stronami internetowymi. Spółka specjalizuje się w marketingu internetowym i wyszukiwaniu lokalnym. Rolą Spółki jest dostarczanie przedsiębiorcom kontaktów biznesowych. Wnioskodawca stale wzbogaca ofertę o najnowsze rozwiązania marketingu internetowego.
Działalność Spółki realizowana jest m.in. w ramach poniższych działów:
- dział specjalistów SEO oraz
- dział specjalistów SEM.
Rynek usług marketingu online jest rynkiem dynamicznym, który podlega ciągłym zmianom. Spółka na bieżąco monitoruje wszelkie nowości na rynku reklamy online i dostosowuje swoje usługi. Kluczowa dla tej działalności jest znajomość algorytmów wyszukiwarki Google (których rzeczywista konstrukcja stanowi tajemnicę i nie jest znana Spółce) oraz stałe usprawnianie oferowanych działań i usług, w ramach częstych zmian tych algorytmów. Jedną z podstawowych usług Spółki jest optymalizacja stron internetowych klientów pod kątem wyników w wyszukiwarce internetowej Google (SEO - Search Engine Optimization). Prace specjalistów SEO skupiają się na ciągłym ulepszaniu jakości usług Spółki w tym zakresie. Natomiast, w ramach usług SEM Spółka oferuje analizę wyboru najkorzystniejszych i najbardziej dla klienta efektywnych płatnych kampanii reklamowych, przy wykorzystaniu takich narzędzi jak Google Ads czy Facebook Ads.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty