30.06.2021

Interpretacja indywidualna z dnia 30 czerwca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.89.2021.1.MK

Obowiązki związane z dostawą olejów smarowych oznaczonych kodami CN 2710 19 71-99 oraz preparatów smarowych klasyfikowanych do pozycji CN 3403, na statki morskie, stanowiących niezbędne zaopatrzenie tych statków

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r. poz. 1325 ze zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 2 kwietnia 2021 r. (data wpływu 2 kwietnia 2021 r.) o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie obowiązków związanych z dostawą olejów smarowych oznaczonych kodami CN 2710 19 71-99 oraz preparatów smarowych klasyfikowanych do pozycji CN 3403, na statki morskie, stanowiących niezbędne zaopatrzenie tych statków – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 kwietnia 2021 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie obowiązków związanych z dostawą olejów smarowych oznaczonych kodami CN 2710 19 71-99 oraz preparatów smarowych klasyfikowanych do pozycji CN 3403, na statki morskie, stanowiących niezbędne zaopatrzenie tych statków.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe:

W ramach realizowanej działalności Spółka zajmuje się handlem wyrobami petrochemicznymi. Spółka rozważa wprowadzenie modelu biznesowego, który polegałby na dostarczaniu przez Spółkę olejów smarowych oznaczonych kodami CN 2710 19 71-99 oraz preparatów smarowych klasyfikowanych do pozycji CN 3403 (dalej: „produkty olejowe”) na statki morskie, stanowiących niezbędne zaopatrzenie tych statków.

Spółka będzie nabywać produkty olejowe od spółki prawa niemieckiego zarejestrowanej na potrzeby podatku VAT w Republice Federalnej Niemiec (dalej: „Dystrybutor”), a następnie sprzedawać je klientom końcowym (armatorom/operatorom statków znajdujących się w porcie na terytorium kraju, dalej: „Klient”). Dystrybutor będzie dokonywał dostawy towarów na rzecz Spółki z magazynu Dystrybutora z terytorium Niemiec. Produkty olejowe nie będą wysyłane z terytorium Niemiec przy zastosowaniu procedury zawieszenia poboru akcyzy. Wysyłka towarów będzie następowała bezpośrednio z Niemiec na statek znajdujący się w polskim porcie. Warunki dostawy stosowane pomiędzy Dystrybutorem a Spółką oraz pomiędzy Spółką a Klientem będą odpowiadały regule Incoterms FOB lub FAS port polski. Oznacza to, że podmiotem odpowiedzialnym za transport towarów będzie Dystrybutor, a przeniesienie ryzyk utraty i zniszczenia rzeczy pomiędzy wszystkimi podmiotami w łańcuchu nastąpi w momencie załadunku towarów na statek (FOB) lub postawienia towaru na nabrzeżu (wzdłuż burty statku) w polskim porcie (FAS). Ponadto, Dystrybutor dokona w Niemczech zgłoszenia wywozowego zgodnie z obowiązującymi przepisami celnymi. Przewóz towarów przez terytorium kraju będzie realizowany w systemie ECS (procedura wywozu otwarta na terytorium Niemiec). Dostawa towarów na statek będzie następować po dokonaniu formalności celnych związanych z kontrolą wyprowadzenia towarów przez polski urząd celny.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne