04.04.2022 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 4 kwietnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.831.2021.4.RK

Obowiązek oznaczenia świadczonych usług symbolem GTU_12

Szanowny Panie,

stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

17 grudnia 2021 r. wpłynął Pana wniosek z 17 grudnia 2021 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy kwestii obowiązku oznaczenia świadczonych usług symbolem GTU_12. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z  21 marca 2022 r. (wpływ 21 marca 2022 r.).

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą głównie w zakresie odpłatnego udostępniania powierzchni reklamowej na swojej stronie internetowej. Klientami są trzy podmioty z innych państw niż Polska ( europejskich i pozaeuropejskich). Wszystkie niezbędne czynności technologiczne związane z poszukiwaniem reklam należą do klientów Wnioskodawcy. Wnioskodawca wystawia faktury raz w miesiącu, a jej wysokość uzależniona będzie w zależności od ilości tzw. odsłon.

Działalność Wnioskodawcy jest sklasyfikowana w PKD pod symbolem 63.12.Z - Działalność portali internetowych, a w klasyfikacji PKWiU 63.11.20 „Sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie - PKWiU z 2015 r., natomiast symbol 63.11.30 jest zgodny z PKWiU z 2008 r.

Wnioskodawca zawarł umowę pisemną tylko z jednym z podmiotów. Z dwoma pozostałymi została zawarta umowa ustna. Zgodnie z zawartą umową pisemną: Klient będzie zarządzać serwerem reklam i zamówieniami ruchu reklam dla strony internetowej Wnioskodawcy. Klient będzie zajmować się fakturowaniem i pobieraniem opłat od reklamodawców, którzy kupują u Klienta reklamy na powierzchni udostępnianej na stronie internetowej przez Wnioskodawcę Klientowi.

Wynagrodzenie Wnioskodawcy za odpłatne udostępnianie powierzchni na stronie internetowej uzależnione będzie od ilości tzw. odsłon i wynosić będzie 75% przychodów netto uzyskanych przez Klienta Wnioskodawcy. "Przychód netto" oznacza przychód faktycznie otrzymany przez Klienta od reklamodawcówpomniejszony o podatki.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne