Interpretacja indywidualna z dnia 7 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.673.2021.1.BG
czy płatności dokonywane przez Wnioskodawcę z tytułu usług świadczonych w ramach umowy partnerskiej (obsługa klienta, udostępnienie platformy sprzedażowej), faktycznym, mieszczą się w kategorii płatności za usługi niematerialne na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT i konsekwentnie są objęte ryczałtowym opodatkowaniem
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
16 grudnia 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z tego samego dnia o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy płatności dokonywane przez Wnioskodawcę z tytułu usług świadczonych w ramach umowy partnerskiej, opisane w stanie faktycznym, mieszczą się w kategorii płatności za usługi niematerialne na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT i konsekwentnie są objęte ryczałtowym opodatkowaniem.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
A Sp. z o.o. (dalej: „Wnioskodawca” „A Sp. z o.o.”, „Spółka A”) prowadzi działalność w zakresie handlu detalicznego. Siedziba Spółki znajduje się w Polsce, natomiast działalność prowadzona jest poprzez sieć sklepów rozlokowanych na terenie całego kraju.
W związku ze zmieniającą się sytuacją na rynku sprzedaży detalicznej, Spółka rozszerza swoją działalność w zakresie branży (…). W celu pozyskania nowych konsumentów oraz ułatwienia zakupów dla obecnych konsumentów, Spółka zawarła umowę partnerską z zagraniczną spółką prowadzącą odzieżowy sklep internetowy (dalej: „Sprzedawca”) - osobą prawną z siedzibą w jednym z krajów UE, będącą również tamże rezydentem podatkowym. Umowa partnerska (dalej: „Umowa”) zawarta pomiędzy Wnioskodawcą i Sprzedawcą umożliwia obsługę polskich klientów A Sp. z o.o. poprzez platformę internetową Sprzedawcy.
Przedmiotem umowy jest udostępnienie platformy sprzedażowej oraz współpraca wybranych lokalnych sklepów detalicznych Wnioskodawcy ze sklepem internetowym Sprzedawcy w zakresie obsługi klienta detalicznego zainteresowanego produktami marki A oraz sprzedaż części asortymentu produktów A za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedawcy. Dzięki umowie partnerskiej A Sp. z o.o. może sprzedawać swoje produkty bezpośrednio na platformie modowej Sprzedawcy i zachowuje pełną kontrolę nad asortymentem, cenami i obecnością marki. Rola Sprzedawcy w znacznej mierze polega na organizacji płatności i obsłudze klienta.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty