Interpretacja indywidualna z dnia 4 lutego 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.587.2021.4.SK
Czy zwrot przez Instytut pracownikowi poniesionych przez niego kosztów używania dla celów służbowych samochodów osobowych niebędących własnością Instytutu w ramach miejsca wykonywania pracy (jazd lokalnych) na podstawie sporządzonej przez pracownika ewidencji przebiegu pojazdu (tzw. kilometrówki) przy zastosowaniu stawek nie wyższych niż określone w § 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r., jest dla Instytutu kosztem uzyskania przychodu
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
3 listopada 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 2 listopada 2021 r., o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. ustalenia, czy zwrot przez Instytut pracownikowi poniesionych przez niego kosztów używania dla celów służbowych samochodów osobowych niebędących własnością Instytutu w ramach miejsca wykonywania pracy (jazd lokalnych) na podstawie sporządzonej przez pracownika ewidencji przebiegu pojazdu (tzw. kilometrówki) przy zastosowaniu stawek nie wyższych niż określone w § 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r., jest dla Instytutu kosztem uzyskania przychodu (pytanie oznaczone we wniosku nr 2).
Wniosek powyższy nie spełniał wymogów formalnych, dlatego też pismem z 18 stycznia 2022 r. Znak: 0113-KDIPT2-3.4011.991.2021.2.GG, 0111-KDIB1-2.4010.587.2021.3.SK, wezwano do ich uzupełnienia. Uzupełnienia dokonano 20 stycznia 2022 r. i 26 stycznia 2022 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
„…” (dalej: „Instytut”) jest jednostką zaliczaną do sektora finansów publicznych, której jednym z celów statutowych jest wykonywanie badań będących głównym źródłem danych statystycznych odnośnie do celów i sposobów konsumpcji mediów. Jednym z rodzajów badań prowadzonych przez Instytut są badania oparte na indywidualnych wywiadach kwestionariuszowych, realizowane zazwyczaj na próbach ogólnopolskich. W celu wykonania badań, Instytut zamierza zatrudnić ankieterów w oparciu o umowę o pracę. Miejsce wykonywania pracy przez poszczególnych ankieterów będzie określone obszarowo jako teren danego województwa. Ankieterzy w celu wykonywania badań kwestionariuszowych na terenie danego województwa (miejsca ich pracy) będą wykorzystywali własne pojazdy. Instytut planuje zawarcie z pracownikami umów cywilno-prawnych na podstawie których będzie pokrywać pracownikom koszty użycia do celów służbowych ich pojazdów w jazdach lokalnych na podstawie ewidencji przebiegu pojazdu wypełnionej przez pracownika według kilometrów faktycznie przejechanych w danym miesiącu i przy zastosowaniu stawki za 1 kilometr mniejszej niż określone w § 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 25 marca 2002 r. w sprawie warunków ustalania oraz sposobu dokonywania zwrotu kosztów używania do celów służbowych samochodów osobowych, motocykli i motorowerów niebędących własnością pracodawcy (Dz. U. nr 27, poz. 271 z pózn. zm.).
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty