24.01.2022 Podatki

Interpretacja indywidualna z dnia 24 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-2.4012.480.2021.3.RD

Opodatkowanie podatkiem VAT olejów smarowych przemieszczanych z terytorium Niemiec na statki morskie w Polsce.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe w zakresie nieuznania transakcji opisanych w Wariancie 1 za czynności podlegające opodatkowaniu, oraz nieprawidłowe w zakresie nieuznania transakcji opisanych w Wariancie 2 za czynności podlegające opodatkowaniu.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

29 września 2021 r. wpłynął Państwa wniosek z 29 września 2021 r. złożony za pośrednictwem platformy ePUAP o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy nieuznania transakcji opisanych w Wariancie nr 1 i Wariancie nr 2 za czynności podlegające opodatkowaniu. Uzupełniliście go Państwo 29 listopada 2021 r. za pośrednictwem platformy ePUAP na wezwanie Organu z 22 listopada 2021 r. (skutecznie doręczone 23 listopada 2021 r.) oraz 10 stycznia 2022 r. za pośrednictwem platformy ePUAP na wezwanie Organu z 15 grudnia 2021 r.

Opis zdarzenia przyszłego

Państwa Spółka  jest podmiotem z siedzibą w Singapurze, zarejestrowanym w Polsce na potrzeby podatku VAT. Państwa Spółka w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zajmuje się handlem wyrobami petrochemicznymi. W Polsce Spółka dokonuje dostaw olejów smarowych oznaczonych kodami CN 2710 19 71-99 oraz preparatów smarowych o kodzie CN 3404 (dalej łącznie: „produkty olejowe”), służących bezpośrednio zaopatrzeniu statków, o których mowa w art. 83 ust. 1 pkt 10 ustawy o VAT.

Planujecie Państwo wdrożenie nowego modelu biznesowego, w ramach którego będziecie dokonywać następujących transakcji.

Państwa Spółka będzie nabywać produkty olejowe od spółki prawa niemieckiego zarejestrowanej na potrzeby podatku VAT w Republice Federalnej Niemiec (dalej: „Dystrybutor”), a następnie sprzedawać je klientom końcowym armatorom / operatorom statków znajdujących się w porcie na terytorium kraju; (dalej: „Klient”). Dystrybutor będzie dokonywał dostawy towarów na rzecz Państwa Spółki z magazynu Dystrybutora z terytorium Niemiec. Wysyłka towarów będzie następowała bezpośrednio z Niemiec na statek znajdujący się w polskim porcie. W dokumentach przewozowych przekazywanych Państwa Spółce przez Dystrybutora będzie określony statek, na który dokonywana jest dostawa. Warunki dostawy stosowane pomiędzy Dystrybutorem a Państwa Spółką oraz pomiędzy Państwa Spółką a Klientem będą odpowiadały regule Incoterms FOB lub FAS port polski. Oznacza to, że podmiotem odpowiedzialnym za transport towarów będzie Dystrybutor, a przeniesienie ryzyk utraty i zniszczenia rzeczy pomiędzy wszystkimi podmiotami w łańcuchu nastąpi w momencie załadunku towarów na statek (FOB) lub postawienia towaru na nabrzeżu (wzdłuż burty statku) w polskim porcie (FAS). Ponadto, Dystrybutor dokona w Niemczech zgłoszenia wywozowego zgodnie z niemieckimi przepisami celnymi. Dostawa towarów na statek będzie następować po zamknięciu procedury eksportu przez polski urząd celny.

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty
ikona zobacz najnowsze Dokumenty podobne