Interpretacja indywidualna z dnia 21 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.347.2021.1.NL
Ustalenie czy: - wydatki poniesione w celu dostosowania powierzchni biurowych dla potrzeb Najemcy nie stanowią wydatków na ulepszenie środka trwałego (budynku) zwiększających jego wartość początkową, o których mowa w art. 16g ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ani nie stanowią wydatków na składniki majątkowe, które stanowią środki trwałe, a w konsekwencji czy stanowią tzw. koszty pośrednie (inne niż bezpośrednio związane z przychodami) i mogą być rozliczane na zasadach określonych w art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - wydatki poniesione w celu dostosowania powierzchni biurowych dla potrzeb Najemcy stanowią wydatki na ulepszenie środka trwałego (budynku) zwiększające jego wartość początkową, o których mowa w art. 16g ust. 13 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; - w przypadku wydatków na składniki majątkowe poniesionych w celu dostosowania powierzchni biurowych dla potrzeb Najemcy, których jednostkowa wysokość stanowiąca podstawę ustalenia wartości początkowej nie przekracza 10.000 zł Wnioskodawca ma prawo, według własnej decyzji: a) zaliczyć te wydatki (wszystkie lub wybrane) bezpośrednio w koszty podatkowe w miesiącu oddania składników majątkowych do używania bez zaliczania składników majątkowych do środków trwałych i bez dokonywania odpisów amortyzacyjnych; b) zaliczyć składniki majątkowe (wszystkie lub wybrane) do środków trwałych i dokonać jednorazowego odpisu amortyzacyjnego w miesiącu oddania ich do używania lub w miesiącu następnym; c) zaliczyć składniki majątkowe (wszystkie lub wybrane) do środków trwałych i dokonywać regularnych odpisów amortyzacyjnych; d) w przypadku tych wydatków, których jednostkowa wysokość stanowiąca podstawę ustalenia wartości początkowej przekracza 10.000 zł Wnioskodawca ma obowiązek zaliczenia składników majątkowych do środków trwałych; - w przypadku potwierdzenia przez Organ, że część wydatków poniesionych przez Wnioskodawcę powinna być zaliczona do kosztów uzyskania przychodu jako tzw. koszty pośrednie rozliczane na zasadach określonych w art. 15 ust. 4d i 4e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych Wnioskodawcy przysługuje prawo do rozliczenia tych wydatków proporcjonalnie do okresu trwania umowy najmu.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty