Od 4 czerwca 2022 r. zmieniły się zasady prowadzenia PPK w firmach
Nowelizacja ustawy o PPK wprowadziła korzystne zmiany dotyczące m.in. obowiązków podmiotów zatrudniających związanych z administrowaniem tego programu, a także zmiany dotyczące samych uczestników PPK. Przepisy budzące dotychczas wątpliwości zostały doprecyzowane. Ponadto pracownikom umożliwiono wcześniejsze przystąpienie do PPK, tj. już po 14 dniach zatrudnienia. Zmieniono zasady zwrotu wpłat nienależnie pobranych i opłaconych do instytucji finansowej, a mikroprzedsiębiorcy będą składać oświadczenia do PFR, w których poinformują, z jakiego powodu nie prowadzą PPK.
Pracownicze plany kapitałowe to dobrowolny dla uczestników, a obowiązkowy dla pracodawców program oszczędzania środków na przyszłość. W finansowaniu wpłat uczestniczy także państwo, które finansuje wpłatę powitalną i wpłaty roczne. Po 3 latach obowiązywania przepisów ustawy o PPK przyszedł czas na podsumowanie i poprawienie tych, które w praktyce stwarzały trudności. Część przepisów została uproszczona (np. dotycząca obliczania terminów), a jeszcze inne dodano (jak np. wprowadzenie definicji numeru identyfikacyjnego). Większość tych przepisów weszła w życie 4 czerwca 2022 r.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty