Czy kosztem jest opłata administracyjna uiszczona z powodu rezygnacji z zamówionego szkolenia
PROBLEM
Przedsiębiorca zgłosił udział pracownika w szkoleniu. Okazało się, że na miesiąc przed szkoleniem ten zrezygnował z pracy. W momencie składania zgłoszenia przedsiębiorca nie miał wiedzy, że pracownik zamierza zrezygnować z pracy. Pozostali pracownicy, jak i sam przedsiębiorca, nie posiadają stosownych kwalifikacji, aby wykorzystać w wykonywanej pracy wiedzę zdobytą na tym szkoleniu. Przedsiębiorca zdecydował się zatem na anulowanie zgłoszenia. Zawarta umowa przewidywała, że w przypadku anulowania zgłoszenia przedsiębiorca musi uregulować opłatę administracyjną w ustalonej z góry kwocie. Opłata ta nie ma charakteru odszkodowawczego. Organizator podjął bowiem działania administracyjne związane z formalnym procedowaniem zgłoszenia. Przedsiębiorca został obciążony opłatą za anulowanie zgłoszenia na podstawie noty księgowej. Czy opłata administracyjna, którą przedsiębiorca poniósł w wyniku anulowania zgłoszenia, stanowi dla niego koszt uzyskania przychodów?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty