Na jakich zasadach można odliczać VAT od artykułów spożywczych udostępnianych w czasie pracy
PROBLEM
Spółka w ramach prowadzonej przez siebie działalności ponosi wydatki na nabycie artykułów spożywczych na rzecz swoich pracowników (informatyków i pracowników biurowych), współpracowników i kontrahentów. Przykładowo są to takie produkty jak: kawa, herbata, mleko, cukier, bezalkoholowe napoje chłodzące, np. woda mineralna, soki, słodycze, owoce oraz jogurty. Produkty te są ogólnie dostępne w przestrzeni wspólnej, w tym m.in. w kuchniach pracowniczych oraz pomieszczeniach socjalnych. Dostęp do produktów jest nielimitowany. Produkty są także udostępniane podczas spotkań ze współpracownikami oraz kontrahentami. Czy spółka uprawniona jest od odliczenia podatku naliczanego z faktur dokumentujących nabycie tych artykułów spożywczych?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się