Porada aktualna na dzień 04-11-2024
02.03.2021 Kadry i płace

Czy można zobowiązać pracownika do odbierania telefonu prywatnego w sprawach służbowych

PROBLEM

W naszym zakładzie pracy na czas pandemii COVID-19, w związku z pojawiającymi się zakażeniami, dyrektor nakazał ograniczenie do niezbędnego minimum kontaktów między pracownikami. Wszelkie sprawy mają być załatwiane telefonicznie. Nie mamy jednak służbowych telefonów. Jeden z pracowników oświadczył, że nie będzie odbierał telefonów od kierownika (w godzinach pracy) w sprawach służbowych z prywatnego telefonu. Ponieważ osoba ta nie ma stałego stanowiska pracy (jest konserwatorem), w każdej sprawie trzeba jej szukać w całym zakładzie pracy. Czy można, z uwagi na stan epidemii, formalnie zobowiązać pracownika do odbierania służbowych telefonów z prywatnego numeru?

ikona kłódki
Treści dostępne dla abonentów IFK Platformy Księgowych i Kadrowych

Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

  • Codzienne aktualności prawne
  • Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
  • Bogatą bibliotekę materiałów wideo
  • Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Kup dostęp
Powiązane dokumenty