Czy można zobowiązać pracownika do odbierania telefonu prywatnego w sprawach służbowych
PROBLEM
W naszym zakładzie pracy na czas pandemii COVID-19, w związku z pojawiającymi się zakażeniami, dyrektor nakazał ograniczenie do niezbędnego minimum kontaktów między pracownikami. Wszelkie sprawy mają być załatwiane telefonicznie. Nie mamy jednak służbowych telefonów. Jeden z pracowników oświadczył, że nie będzie odbierał telefonów od kierownika (w godzinach pracy) w sprawach służbowych z prywatnego telefonu. Ponieważ osoba ta nie ma stałego stanowiska pracy (jest konserwatorem), w każdej sprawie trzeba jej szukać w całym zakładzie pracy. Czy można, z uwagi na stan epidemii, formalnie zobowiązać pracownika do odbierania służbowych telefonów z prywatnego numeru?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się