Czy nieodpłatne otrzymanie materiałów promocyjnych służących celom marketingowym stanowi przychód
PROBLEM
Głównym przedmiotem działalności sp. z o.o. jest sprzedaż detaliczna ozdób i akcesoriów dekoracyjnych w butikach. W ramach prowadzonej działalności gospodarczej spółka sprzedaje towary handlowe spółki X. Spółka otrzymuje od X bez dodatkowego wynagrodzenia różne materiały promocyjne i akcesoria, wśród których znajdują się m.in.:
- ulotki informacyjne opisujące oferowane produkty,
- katalogi z produktami używane w sklepach, naklejki promocyjne,
- produkty przeznaczone jako prezenty, dodawane do zakupów dokonanych przez klientów powyżej określonych kwot, np. w ramach jednolitej akcji promocyjnej,
- papierowe torebki lub papier do pakowania sprzedawanych produktów,
- świąteczne dekoracje wystaw sklepowych.
Przedmiotowe materiały i akcesoria nie są sprzedawane klientom spółki. W ramach dokonywanego zakupu są dodawane bezpłatnie do sprzedawanych towarów (np. prezenty w akcjach promocyjnych) albo są wykorzystywane przez spółkę do obsługi klientów i utrzymania wizerunku sklepów według standardów wyznaczonych przez firmę X. Czy w tym przypadku nieodpłatne otrzymanie materiałów promocyjnych stanowi dla spółki przychód na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 updop?
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty