Czy biuro rachunkowe powinno przygotowywać wnioski o wpis do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych
Problem
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, zarejestrowana 1 września 2020 r., zwróciła się do księgowej z biura rachunkowego, żeby przygotowała wniosek o wpis do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Czy biuro rachunkowe powinno podjąć się tego zadania i czy ponosi odpowiedzialność za ewentualne błędy we wpisie? Jakie informacje należy tam ujawniać?
Rada
Biuro rachunkowe powinno odmówić przygotowania takiego wniosku, gdyż w wielu przypadkach jego sporządzenie wymaga dokładnej znajomości przepisów Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu cywilnego i ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. Nadto wniosek jest składany pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego oświadczenia. Istnieje również ryzyko odpowiedzialności odszkodowawczej, nieobjętej ubezpieczeniem OC biur rachunkowych.
Już dziś zamów dostęp
do IFK Platforma Księgowych i Kadrowych
- Codzienne aktualności prawne
- Porady i artykuły z najpopularniejszych czasopism INFOR wraz z bieżącymi wydaniami
- Bogatą bibliotekę materiałów wideo
- Merytoryczne dodatki, ściągi, plakaty
Masz już konto? Zaloguj się